طراحی دیوارهای راه پله با چند ایده شیک و کاربردی

طراحی دیوارهای راه پله با چند ایده شیک و کاربردی

کاربرد دیوارهای راه پله

هنگامی که دیوارهای راه پله را طراحی می کنیم، به خانه های خود رنگ خلاقانه ای می دهیم که منحصر به فرد باشد. ما راه پله را راهی برای رسیدن از یک طبقه به طبقه دیگر می‌دانیم، اما دیوار راه پله می‌تواند بالاتر از حد کاربردی باشد.

دیوارهای راه پله با فضای دیواری فراوان خود یک منطقه ناشناخته را ارائه می دهند که می توانید فضای ذخیره سازی اضافی ایجاد کنید، یک گالری خیره کننده ایجاد کنید یا رنگ خانه خود را تقویت کنید. به این ایده های دکوراسیون دیوار راه پله نگاهی بیندازید تا ببینید چگونه می توانید دیوار خالی خود را به بهترین بخش خانه خود تبدیل کنید.

روش های طراحی دیوار راه پله

روش های دکوراسیون دیوار راه پله می تواند به اندازه هر فرد منحصر به فرد باشد.

فضای ذخیره اضافی ایجاد کنید

کتابخانه در راه پله

از دیوار اضافی یک راه پله برای ایجاد فضای ذخیره سازی مورد نیاز استفاده کنید. یک کتابخانه یا قفسه های عمیق تری برای نمایش وسایل تزیینی کوچک مانند کاسه ها، مجسمه ها و گیاهان ایجاد کنید.

دیوار گالری

دیوار گالری

از دیوار راه پله برای ایجاد گالری از آثار هنری مورد علاقه خود یا تصاویری از تعطیلات خانوادگی خود استفاده کنید. می‌توانید از ترکیبی از اندازه‌ها استفاده کنید یا از همان شکل و رنگ دیوار برای ظاهری یکپارچه‌تر استفاده کنید.
یکنواختی طرح با اضافه شدن دیوارکوب های آینه ای برطرف می شود.

در دریوار راه پله ها از رنگی خاص استفاده کنید

رنگ یکی از ایده آل ترین ایده های دکور دیوار راه پله در صورتی که بودجه کمی دارید. از یک رنگ پررنگ برای ایجاد یک دیوار برجسته استفاده کنید یا از رنگ برای ایجاد ظاهر قالب گیری گران قیمت استفاده کنید. هر چیزی که انتخاب می کنید، از آزمایش کردن نترسید. شما می توانید ظاهر این دکور دیوار راه پله را بدون شکست تغییر دهید.
رنگی را که انتخاب کنید که با یک تن تکراری مشابه در سایر قسمت‌های خانه تکمیل شود.

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری امکانات بی پایانی برای دکور دیوار راه پله ارائه می دهد. برای راه پله ها بهینه است زیرا فضای با ارزشی را اشغال نمی کند و رنگ و عمق را ارائه می دهد. همچنین دارای طیف گسترده ای از سبک ها است. این می تواند سبک خانه های معاصر و همچنین سنتی و تاریخی را تکمیل کند.

کاغذ دیواری به اندازه کافی جذابیت دارد که نیازی به دکوراسیون دیگری نیست.

مجموعه های فروشگاهی

یکی از مفیدترین ایده‌های دکور دیوار برای قسمت‌های راه پله، جای نگه‌داری برای مجموعه‌ها است. این یک هدف دوگانه ایجاد یک صفحه نمایش جالب در حالی که نیاز به فضای ذخیره سازی اضافی را نفی می کند. اگر سبدها، کاسه ها یا سر حیوانات را جمع آوری می کنید، دیوار راه پله می تواند مکانی ایده آل برای نمایش باشد. اقلام را با هم گروه بندی کنید تا یک نمایشگر دراماتیک ایجاد کنید یا اقلام را در امتداد کل دیوار بالای راه پله قرار دهید.
این مجموعه از پاروهای عتیقه، دکوراسیون راه پله مناسبی را برای این پلکان به سبک ساحلی ایجاد می کند.

دیوارهای راه پله را ساده نگه دارید

راه پله ساده

برخی از راه پله ها بدون دکور بهترین ظاهر را دارند. بنابراین، اگر راه پله شما طراحی زیبایی دارد، دکور بیش از حد ممکن است از ظرافت شکل آن منحرف شود.

برای این راه پله زیبا، طراح ترجیح داد که تزئینات اضافی در امتداد دیوار اضافه نکند.

آینه در راه پله

آینه در راه پله

برخی از دیوارهای راه پله فاقد پنجره هستند، بنابراین بازتاب نور از منابع دیگر می تواند مفید باشد. استفاده از آینه ها ابعاد بیشتری به دیوارهای راه پله می دهد. آنها را با هم گروه بندی کنید تا یک نمایشگر گالری مانند ایجاد کنید، یا از یک آینه بزرگ برای ایجاد یک نقطه کانونی استفاده کنید.

ویژگی های معماری

برخی از راه پله ها مرتفع هستند و از تزئین دیوارهای بزرگتر بهره می برند. این ها می توانند برای اشیاء بزرگ مانند قاب پنجره ها، درها و کرکره ها ایده آل باشند.

دیوار آثار هنری

اگر سادگی سبک طراحی را می‌خواهید اما یک شیء معماری جالب ندارید، از تابلوهای هنری بزرگ استفاده کنید تا سبک راه پله خود را ارزشمند جلوه دهید. تابلوهای هنری بزرگ تزئینات دیوار راه پله را خوب می سازد زیرا ساده و در عین حال شیک هستند.
از نقاشی دیواری بزرگ در فرود دیوار راه پله استفاده کنید.

یا از آن در امتداد یک دیوار راه پله استفاده کنید. هر دوی این رویکردها به هنر دیواری شما اجازه می‌دهد که مورد توجه قرار گیرد زیرا راه پله در قسمتی از خانه بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.

نورپردازی راه پله

نورپردازی راه پله

برخی از راه پله ها فقط به نور نیاز دارند تا تمام دکور مورد نیاز را به آنها بدهد. می توانید نورپردازی را در امتداد دیوار به شکل لوسترهای دیوارکوب اضافه کنید. همچنین، می‌توانید از نورپردازی سقفی استفاده کنید که به طور کلی به منطقه جذابیت بیشتری می‌دهد.

طراح از هر دو رویکرد در طراحی راه پله در این خانه معاصر استفاده کرده است. آن‌ها دیوارکوب‌هایی را برای روشن کردن راه پله‌ها و همچنین یک سقف چشمگیر اضافه کردند.

مشاهده لوسترهای سقفی تیفانی 

طراحی ترکیبی

پانل، لوسترهای دیوارکوب

تصمیم گیری در مورد تنها یک روش برای طراحی دیوار راه پله می تواند دشوار باشد. از ترکیب کاغذ دیواری، پانل، لوسترهای دیوارکوب باهم می توانید استفاده کنید و از نتیجه بی نظیرش لذت ببرید.

تصمیم گیری برای استفاده از دکوراسیون دیوار راه پله

گزینه های طراحی زیادی وجود دارد که برای طراحی دیوار راه پله به خوبی کار می کنند، اما بخش چالش برانگیز انتخاب مناسب برای شماست.

سبک کلاسیک – سبک خانه شما باید بر دکوراسیون دیوار راه پله شما تأثیر بگذارد. اگر خانه رسمی تری دارید، برای تزیین دیوار راه پله خود به قالب های پانل شده، کاغذ دیواری، آینه ها و دیوارهای گالری متقارن نگاه کنید.

برای خانه های سنتی، دیوارهای بافت دار و اشیاء معماری به خوبی کار خواهند کرد. برای هر سبک خانه ای، ایده هایی وجود دارد که بهتر از دیگران کار می کنند.
بودجه – بودجه مورد توجه اکثر مردم است. اگر بودجه کمی دارید، از یک گزینه طراحی کم‌هزینه مانند رنگ برای روشن‌تر کردن راه پله‌تان استفاده کنید.
شکل راه پله – اشکال مختلف راه پله به عناصر طراحی خاص کمک می کند. به عنوان مثال، اگر یک راه پله U شکل با نور مرکزی دارید، نورپردازی دیواری را اضافه کنید که کل منطقه را مورد توجه قرار دهد.

راه پله در بسیاری از خانه ها یک ضرورت عملی است. از آنجا که آنها در مکان های اصلی خانه قرار دارند، می توانید از آنها استفاده کنید تا به خانه خود سبکی منحصر به فرد و تعریف شده بدهید. اگر می خواهید طراحی مقرون به صرفه باشد، از گزینه هایی مانند رنگ و هنر دیوار قدیمی استفاده کنید.

بودجه و سبک شما هر چه باشد، می توانید راه هایی پیدا کنید که به پلکان خود ظاهری سفارشی بدهید که آن را منحصر به فرد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button