چگونه آباژور تیفانی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم

چگونه آباژور تیفانی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم

در این مطلب 10 راه برای تشخیص لوستر تیفانی اصل از تقلبی وجود دارد.

اگر مایلید یک آباژور تیفانی اصل برای خانه یا مجموعه هنری خود تهیه کنید، باید یکسری موارد را بدانید. آباژورهای تیفانی واقعا کالایی ارزنده اند. این لامپ‌های تزیینی فوق‌العاده اکنون جزو آثار هنری بسیار قابل کلکسیونی را تشکیل می‌دهند.

آباژورهای شیشه ای رنگارنگ نمادین، شیشه های شیدر لوستر و پانل های آن با لحیم کاری قطعات کوچک شیشه رنگی برای تولید یک کالای مسحور کننده و منحصر به فرد ایجاد شده اند. آباژورهای تیفانی اصل در ابتدا بین سال های 1890 تا 1930 ساخته شدند. ارزش لوسترهای تیفانی می تواند از 4000 دلار تا بیش از 1 میلیون دلار باشد. گران ترین آباژور های تیفانی بیش از 1 میلیون دلار به فروش می رسد. بالاترین قیمتی که تا به حال برای یک آباژور تیفانی پرداخت شده در حراج کریستی در سال 1997 بوده است: 2.8 میلیون دلار.

آباژور به سبک تیفانی

آباژورهای امروزی به‌سبک تیفانی به سرعت رو به جلو در حدود صد سال پیش در مکان‌هایی مانند ایران، چین، هند و ویتنام تولید می‌شوند. برخلاف روش‌های تولید اصلی، روش‌های مدرن تولید از ماشین‌های جت آب صنعتی برای برش تکه‌های شیشه از ورق‌های بزرگ شیشه‌ای رنگی استفاده می‌کنند. سپس تکه تکه‌ها «دست‌سازی» می‌شوند، به این معنی که توسط کارگران آموزش‌دیده کارخانه به صورت دستی مونتاژ می‌شوند.

 تشخیص تفاوت بین آباژور تیفانی اصل و “تقلبی” بسیار دشوار است. به‌عنوان یک سرمایه‌گذار دانا در آباژورهای عتیقه خوب، باید بسیار هوشیار و بیدار باشید و با دیدن یک مورد تقلبی سریعا تضخیص دهید.

در عوض، اگر مایلید یک آباژور تیفانی اصل برای خانه یا مجموعه هنری خود تهیه کنید، باید تا جایی که می توانید درباره دوره، لامپ ها، سازندگان، روش های تولید اطلاعات کسب کنید. با ویژگی های برجسته آباژورهای تیفانی اصلی و نحوه خرید آن آشنا شوید.

چگونه آباژور تیفانی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم

ابتدا باید یاد بگیرید که چگونه هر قطعه را از نزدیک بررسی کنید – هم شیدر و هم پایه لامپ – و به ویژگی های زیر توجه کنید تا به شما کمک کند گندم را از کاه جدا کنید.

1. ابتدا آباژور را برگردانید و زیر پایه را نگاه کنید. درپوش را بلند کنید و به دنبال یک حلقه فلزی خاکستری باشید. لامپ های تیفانی اصلی با یک حلقه سنگین ساخته شده از سرب در داخل پایه برنزی توخالی (یا گاهی میناکاری شده یا موزاییکی) ساخته می شوند. لوسترهای تیفانی تقلبی به جای آن از پایه های برنجی، روی، فلز سفید، چوب یا حتی پلاستیک استفاده می کنند.

پایه آباژور

2. پایه آباژور تیفانی اصل ، برنز (یا فلز مشابه) باید دارای پتینه باشد، یعنی یک لایه قهوه ای یا سبز رنگ بر روی سطح فلز که به طور طبیعی در نتیجه اکسیداسیون در مدت طولانی رخ می دهد. در حالی که این تغییرات کوچک رنگ باید نشان دهد که یک آباژور تیفانی اصل است.

3. این خیلی مهم است که کیفیت کار پایه آباژور را به دقت بررسی کنید، زیرا این باید به شما نشان دهد که آیا آباژور واقعی است یا خیر. پایه لامپ تیفانی واقعی کیفیتی را به همراه خواهد داشت، در حالی که تولیدات ارزان‌تر از مواد نامرغوبی مانند روی، رزین یا پلاستیک سخت و ساختار نامرغوب استفاده می‌کنند.

4. مهرها یا امضاها ممکن است نشانه اصالت باشند، اما شما باید بدانید که به دنبال چه هستید. سیستم علامت گذاری تیفانی شامل برش ها یا حکاکی هایی در پایه لامپ است که در طول سال ها تغییر می کند و بنابراین کپی کردن آن آسان است.

پایه آباژور

5. در مرحله بعد، توجه خود را به نقوش آن معطوف کنید. از نظر نقوش مورد استفاده در آباژور تیفانی اصل ، طرح‌های گیاهان، نقش‌های هندسی، سنجاقک، پروانه، پر طاووس همگی طرح‌های محبوب بودند.

7. در مرحله بعد، بالای آباژور را نگه دارید و به آرامی روی شیشه ضربه بزنید. آیا شیشه شل است یا صدا می دهد؟ به گفته کارشناسان تیفانی، اگر اینطور باشد، این معمولاً نشانه تقلبی بودن آباژور است.

8. آباژورهای تیفانی به خاطر رنگ های زنده و بافت های متنوع به کار رفته در طراحی شیشه معروف هستند. شیشه را از نزدیک بررسی کنید و ببینید آیا می‌توانید لکه‌های رنگی کوچکی را که روی آن است، تشخیص دهید که نشانه‌ای از اصل بودن آباژور است.

9. تکه های شیشه طلایی برای اینکه اصالت داشته باشند باید درخششی نیمه شفاف و کهربایی داشته باشند. از طرف دیگر، رنگ طلایی کم رنگ و شفاف یا حتی ته رنگ سبز، مانند جلای نقره‌ای در سایر رنگ‌های شیشه، نشانه تقلبی بودن آن است.

اصالت شیشه آباژور

10. برای اطمینان از اصالت شیشه استفاده شده، یک سواب پنبه ای را به پاک کننده لاک ناخن آغشته کنید و به آرامی روی شیشه بکشید. در آباژور تیفانی اصل ، رنگدانه رنگی در شیشه جاسازی می شود و ساییده نمی شود، در حالی که در آباژور تیفانی تقلبی رنگ شده است و رنگ هنگام سایش از بین می رود.

ناگفته نماند که قبل از اینکه تصمیم قطعی برای خرید آباژور تیفانی اصل داشته باشید، باید توسط شخصی که در مورد لامپ های تیفانی صاحب اختیار است – یک ارزیابی تخصصی دریافت کنید – البته فقط به عنوان یک بررسی اصالت کالا. در نهایت، چرا ضمانت بازگشت وجه از فروشنده درخواست نمی کنید؟ اگر شکی در ذهن فروشنده وجود داشته باشد که آباژور تیفانی اصل است، او احتمالاً این ایده را رد می کند – و نتیجه مشخص است. برای این مورد با کارشناسان آکاژو تیفانی در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button