آشنایی با آباژورهای تیفانی

آشنایی با آباژورهای تیفانی

لامپ تیفانی

آباژورهای تیفانی مطمئناً به داشتن یک فضای خاص و دنج کمک می کنند. به محض اینکه نور از شیشه های رنگی می تابد، رنگ ها به بهترین نحو نشان داده می شوند. آباژورهای شیشه ای امکانات مختلفی را در استفاده به شما می دهند.

یک لامپ معمولی به سبک تیفانی چگونه به نظر می رسد؟

چراغ های رومیزی تیفانی از یک شیدر شیشه ای تیفانی زیبا و یک پایه محکم ساخته شده اند. برای اطمینان از اینکه سایه شیشه روی آن نمی افتد، پایه لامپ به طور کلی بسیار سنگین است.

سایه‌های شیدر آباژور صدها قطعه شیشه‌ای رنگارنگ دارند که همه با دقت در کنار هم قرار گرفته‌اند تا طرحی پیچیده را تشکیل دهند. اغلب طرح های محبوبی مانند گل ها، سنجاقک ها، پرندگان و حیوانات را نشان می دهد. یک چراغ رومیزی تیفانی کلاسیک به طور کلی این طرح های آشنا را پوشش می دهد.

اما یک چراغ رومیزی تیفانی مدرن تر از موضوعاتی مانند طرح های هندسی یا هنر انتزاعی استفاده می کند. در حالی که طرح های بی شماری وجود دارد، برخی از لامپ های تیفانی به یک پالت رنگ خاص عمدتاً قرمز، آبی و سبز می چسبند.

لامپ های تیفانی قدیمی به گونه ای ساخته شده اند که شبیه به هم به نظر برسند، اما کیفیت گران قیمتی که یک لامپ تیفانی واقعی دارد را ندارند.

برخی از تولید کنندگان نورپردازی سبک تیفانی فرم هایی را می سازند که توسط لویی کامفورت تیفانی پیش بینی نشده بود. برخی از نمونه‌های آن سایه‌هایی هستند که برای بارها، رستوران‌ها و میزهای بیلیارد ساخته شده‌اند.

بسیاری از لامپ‌های تیفانی از محبوب‌ترین طرح‌های رویای تیفانی مانند طرح‌های ویستریا یا سنجاقک کپی می‌کنند.

علاوه بر این، آباژورهای تیفانی با کیفیت خوب با همان فرآیند تولید لامپ های اصلی ساخته می شود. هیچ دو آباژور سبک تیفانی یکسان نخواهد بود و هر قطعه به تنهایی یک خلاقیت است.

بررسی برخی از مدل های ساخته شده توسط تیم آکاژو تیفانی

آباژورهای تیفانی چیست و از کجا آمده اند؟

آباژورهای تیفانی نوعی لامپ هستند که از شیشه های رنگی ساخته می شوند. شیشه های رنگی به قطعات بریده شده و سپس به هم لحیم می شوند تا سایه لامپ ایجاد شود. اولین لامپ های تیفانی در اواخر دهه 1800 توسط لویی کامفورت تیفانی ساخته شد که از شیشه های رنگی استین گلس که در کلیساها می دید الهام گرفته بود.

آیا آباژورهای تیفانی در رده صنایع دستی هستند؟

سبک این آباژورها اغلب با جنبش هنر و صنایع دستی مرتبط هستند که در اواخر قرن نوزدهم آغاز شد. لامپ تیفانی به افتخار خالق آن، لوئیس کامفورت تیفانی، که یکی از چهره های برجسته در این جنبش هنری بود، نامگذاری شده است.

لامپ تیفانی چگونه ساخته می شود؟

این آبازورها هنوز هم به همان روشی ساخته می شوند که استودیو تیفانی لامپ های تیفانی را ساخت.

یک الگو طراحی شده است که شیشه های سبک تیفانی به اندازه آن برش داده می شود و اشکال آن به الگوی طرح ریزی می شود. لحیم کاری سرب ابتدا روی اتصالات شیشه ای در قسمت بیرونی شیدر اعمال می شود. سپس شیدر از قالب برداشته می شود و لحیم کاری روی اتصالات داخلی اعمال می شود.

این شیشه از ورقه های بزرگتر از ورق های ساخته شده توسط شیشه ورک اصلی تیفانی بریده شده است. تکه‌های شیشه‌ای جداگانه با استفاده از دستگاه‌های جت آب با قدرت بالا از ورق‌ها بریده می‌شوند. لامپ های تیفانی با دست توسط کارگران آموزش دیده کارخانه مونتاژ می شوند و بنابراین هنوز هم می توان ادعا کرد که شیدرهای تیفانی دست ساز هستند.

در حالی که بیشتر پایه‌های لامپ اصلی از برنج ساخته می‌شوند، پایه‌های لامپ تیفانی را می‌توان از انواع فلزات و همچنین پلاستیک و چوب ساخت.

ویژگی هایی که یک آباژور به سبک تیفانی را منحصر به فرد می کند

بارزترین ویژگی لامپ تیفانی استفاده از شیشه های رنگی رنگارنگ در ساخت آن است.
این نوع شیشه اولین بار توسط لویی کامفورت تیفانی ساخته شده است که این لامپ ها به همین دلیل نامگذاری شده اند. شیشه رنگی تیفانی حاوی تکه‌های کوچک شیشه‌ای با رنگ‌های متفاوت است که در الگوی خاصی چیده شده و به هم لحیم شده‌اند. نتیجه یک طراحی زیبا و پیچیده است.
یکی دیگر از ویژگی های مشترک لامپ های تیفانی استفاده از فلز در پایه و شیدر آنهاست. این فلز معمولاً برنز یا مس است و ظرافتی به آباژورمی بخشد.
آباژور های سبک تیفانی اغلب با سنگ های قیمتی، مهره ها یا سایر جزئیات تزئینی تزئین می شوند. از لامپ های تیفانی می توان برای افزودن زیبایی و استایل به هر اتاقی استفاده کرد.
 لامپ‌های تیفانی در اندازه‌ها، شکل‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارند، بنابراین می‌توانید لامپ مناسبی را برای مطابقت با دکوراسیون منزل خود پیدا کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button