انتخاب آباژور مناسب برای اتاق خواب

انتخاب آباژور مناسب برای اتاق خواب

چگونه یک آباژور مناسب برای اتاق خواب انتخاب می کنید؟

انتخاب مدل مناسب برای آباژور رومیزی یا زمینی به مقیاس، سبک و پایه لامپ شما بستگی دارد. دانستن نحوه اندازه گیری یک آباژور، نتیجه عالی را تضمین می کند. برای انتخاب یک آباژور در این مطلب آکاژو را همراهی کنید تا بتوانید در انتخاب خود مطمئن باشید.

نورپردازی خوب به معنای لایه‌بندی عناصر مختلف برای ایجاد حس مناسب در هر فضا است، و این فقط در مورد نوع خود نور صدق نمی‌کند – نحوه انتخاب یک آباژور برای ایجاد نورپردازی نیز تأثیر دارد.

ترکیب کامل لامپ و آباژور می تواند یک گوشه فراموش شده را به یک گوشه دنج یا یک راهرو را به یک اثر هنری تبدیل کند، اما یافتن قطعاتی که تعادل مناسب را ایجاد می کنند همیشه ساده نیست.

اغلب تلاش برای سایه ایده آل کمی پیچیده تر است. همچنین این موردی نیست که بتوان آن را ساده گرفت. دانستن اینکه چه اندازه، سبک، شکل و رنگی برای انتخاب بهترین آباژور، متناسب با پایه و طرح لامپ شما، بسیار مهم است.

قبل از اینکه به رنگ، طرح، جنس یا حتی اندازه بپردازید، تشخیص اینکه چه شکلی آباژور برای پایه لامپ شما مناسب‌تر است، کمک می‌کند.

به طور کلی، وقتی صحبت از تطبیق لامپ‌ها و سایه‌ها می‌شود، چه چیزی از نظر زیبایی‌شناختی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد؟

به شکل پایه نگاه کنیم، سپس به دنبال سایه ای با کانتور مشابه باشیم. «شکل لامپ را در آباژور خود آینه کنید. لامپ های بطری و قوطی شکل با سایه های مخروطی و لامپ های مربعی با سایه های مستقیم به خوبی کار می کنند. لامپ های ستونی به خوبی با هر یک از آنها هماهنگی دارند.
با این حال، همه چیز به ترجیحات شخصی بستگی دارد. اگر کمتر به قوانین و تشریفات اهمیت می دهید، به عنوان مثال، با ترکیب و تطبیق یک لامپ هندسی و یک آباژور منحنی، به پایانی متفاوت دست پیدا کنید.
 باید در نظر بگیرید که هر کدام شخصیت خاص خود را دارند (نوعی). در اینجا نحوه شناسایی، و بهترین استفاده از رایج ترین سبک ها آمده است.

اندازه شیدر 

 اکنون که شکل پایه آبازور خود را می دانید، وقت آن است که یک متر نواری بگیرید. در اینجا دستورالعمل های ما برای نحوه اندازه گیری لامپ برای سایه وجود دارد: سایه شما باید حدود دو سوم ارتفاع پایه لامپ شما باشد. 
خوب، همه چیز بستگی به این دارد که می خواهید آباژور شما چه کاری انجام دهد. سایه های شفاف برای مطالعه و افزودن نور محیط به اتاق شما عالی هستند. 

خنثی یا رنگارنگ؟ ساده یا طرح دار؟ شیشه ای تیفانی یا پارچه ای.

هنگام در نظر آباژور مناسب، اینها سوالاتی است که بسیاری از ما می پرسیم. به طور معمول، هر گزینه مزایا و معایب خود را دارد.

توصیه می شود: «اگر یک آباژور طرح‌دار رنگارنگ انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که رنگ غالب در جای دیگری از طرح، مانند کوسن، پرده، پرده یا فرش، منعکس شده است. همچنین به خاطر داشته باشید که الگو صرفاً مربوط به رنگ نیست. طرح‌های بافت‌دار می‌توانند جلوه‌ای ظریف‌تر ایجاد کنند.

وقتی صحبت از رنگ به میان می‌آید، مهم این است که آنچه را که می‌خواهید با نورپردازی خود به دست آورید، در نظر بگیرید. اگر زیبایی شناسی تنها دغدغه شماست، آزادی بسیار بیشتری برای بازی با رنگ های تیره تر دارید. با این حال، اگر گوشه ای برای مطالعه ایجاد می کنید، جایی که نور محیط در اولویت است، توجه خود را به سمت سایه ای ملایم معطوف کنید زیرا نور بیشتری از آن عبور می کند.

رنگ آباژور شما همچنین می تواند تغییر کند تا زمان سال را منعکس کند. در طول بهار و تابستان، می‌توانید رنگ‌های کم‌رنگ و خنثی مانند رنگ سفید و کرم را انتخاب کنید، سپس با فرا رسیدن پاییز به رنگ‌های تیره‌تر روی بیاورید تا جلوه‌ای گرم‌تر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button