ایده های نورپردازی سالن در سال 2023

ایده های نورپردازی سالن در سال 2023

ایده های نورپردازی سالن آرایش باید در درجه اول در ذهن شما باشد

در این مقاله، انواع راه‌حل‌ها و ایده‌های نورپردازی سالن را که می‌توانید استفاده کنید، و همچنین برخی از الزامات طراحی و بایدها و نبایدهایی را که صاحبان سالن باید در نظر داشته باشند، بررسی خواهیم کرد.

چرا نور خوب در سالن مهم است؟

یافتن بهترین نور برای آرایشگران برای انجام آسان‌تر کارشان، در عین حال فراهم کردن نوری که مشتریان شما را در آینه نگاه می‌کنند و ایجاد محیطی دلپذیر که متناسب با طراحی و چیدمان داخلی آرایشگاه شما باشد، می‌تواند چالش برانگیز باشد، ضروری است.

از یک طرف، نورپردازی مناسب برای هر کسب و کاری حیاتی است تا از خستگی چشم جلوگیری کند و به کارکنان کمک کند تا کار خود را انجام دهند.

در عین حال، نور و سایه به شکل دادن به طراحی داخلی هر فضایی کمک می کند. چه از نور طبیعی روز استفاده کنید، چه از نور بالای سر روشن یا از نور با کیفیت گرم از چندین دستگاه استفاده کنید، همه اینها بر ظاهر و احساس هر مشتری در زمانی که با شما هستند تأثیر می گذارد.

ایجاد فضای مناسب بخشی ضروری از طراحی نور سالن است و می تواند چیزهای زیادی به کسب و کار شما بیافزاید. قبل از افتتاح یک سالن جدید یا بازسازی سالن موجود خود، قطعاً باید راه حل های روشنایی مناسب را در نظر بگیرید.

انواع نورپردازی سالن

انواع مختلف نورپردازی می تواند اهداف مختلفی را در فضای سالن انجام دهد. بهترین طراحی روشنایی سالن این عملکردها را در نظر می گیرد و معمولاً بسته به هدف هر منطقه، وسایل مختلفی را شامل می شود.

روشنایی عمومی سقفی

این لامپ ها معمولاً به صورت معلق یا نصب شده بر روی سقف، نور محیط را در سالن تامین می کنند. عملکرد اصلی آنها این است که به اندازه کافی نور بتابانند تا افراد بتوانند به راحتی در اطراف حرکت کنند و یکدیگر را به خوبی ببینند.

بسته به دکوراسیون خود، ممکن است نور اتاق گرم یا خنک را انتخاب کنید. دمای روشنایی گرمتر (کمتر از 3000 کلوین) باعث می شود اتاقی دنج، آرامش بخش به نظر برسد. نورپردازی در انتهای سردتر باعث می‌شود فضا تمیز و شفاف به نظر برسد.

هر چه CRI (شاخص رندر رنگ) بیشتر باشد، رنگ های طبیعی تری در فضای داخلی آرایشگاه شما ظاهر می شود.

روشنایی وظیفه

نور با کیفیت متفاوت برای انجام کارهای مختلف در مناطق مختلف ضروری است. این ممکن است به این معنی باشد که یک آباژور رومیزی در قسمت پذیرایی سالن یا چراغ‌های نصب شده در بالای هر صندلی و آینه طراحی شده باشد.

نورپردازی کاری بسیار کارآمد و متمرکز بر یک فضا یا ایستگاه کاری خاص است. سعی کنید از یک چراغ روشنایی سالن LED انعطاف‌پذیر یا چراغ‌های آویز روی مناطق کاری خاص استفاده کنید تا نور را برای کارهایی که جزئیات محور هستند مانند حالت دادن یا کوتاه کردن موها متمرکز کنید.

نورپردازی تزئینی

در اینجا فرصتی برای خلاقیت و انتخاب نورپردازی است که چشم نواز است و فضای داخلی هر اتاق در آرایشگاه شما را تحسین می کند.

می تواند شامل چراغ های آویز، نورهای نصب شده روی دیوار، لامپ های قدیمی یا عناصر طراحی مدرن مانند آینه ها برای پخش نور و حتی یک یا دو لامپ رنگی باشد. همه چیز واقعاً به موضوع سالن شما و حالتی که می خواهید ایجاد کنید بستگی دارد.

نورپردازی تاکیدی

سالن‌ها از این نورپردازی برای ایجاد پویایی داخلی، برجسته کردن برخی ویژگی‌ها یا عناصر دکور و ارائه کنتراست بصری برای جلب توجه مشتری استفاده می‌کنند.

الزامات روشنایی سالن

برای استفاده حداکثری از نور سالن خود، حتما به موارد زیر توجه کنید:

سطح روشنایی: برای روشنایی عمومی محیط باید 300lx و در مناطق کاری 500-700lx باشد.

رندر رنگ: متوسط لامپ LED یا فلورسنت 80-90 است. به طور کلی، هرچه بالاتر باشد بهتر است زیرا رنگ افراد را تحسین می کند و رنگ ها را برجسته می کند. شما نمی خواهید مشتری شما بیرون برود و نتیجه ای کاملاً متفاوت از سالن ببیند.

دمای رنگ: این باید بین 2700-4000K باشد. دامنه‌های بالاتر ممکن است مایل به آبی مایل به قرمز شود و چهره شما را ناسالم نشان دهد و پایین‌تر مانند غروب بی‌پایان خورشید بسیار گرم خواهد بود.

بایدها و نبایدهای نورپردازی آرایشگاه

هنگامی که راه حل های طراحی نور را در نظر می گیرید که برای فضای سالن و چیدمان شما بهترین کار را دارند، هنوز دستورالعمل هایی وجود دارد که می خواهید آنها را دنبال کنید.

اطمینان حاصل کنید که هر فضا دارای نورپردازی موثری است که از خستگی چشم جلوگیری می کند. لامپ های فلورسنت فشرده و لامپ های هالوژن هر دو به خوبی برای این منظور کار می کنند، اگرچه لامپ های LED اغلب کم مصرف ترین راه حل هستند.

از منابع نور LED کم مصرف استفاده کنید. لامپ های ال ای دی کم مصرف برای محیط زیست بهتر هستند، عمر طولانی تری نسبت به لامپ های سنتی دارند و در هزینه سالن شما صرفه جویی زیادی می کنند. طول عمر یک لامپ LED متوسط بین 1.5 تا 6 سال است و بسته به نیاز شما می توانند طیف دمایی کاملی را تولید کنند.

منطقه بندی سالن

از نورهای مختلف برای منطقه بندی سالن خود استفاده کنید. نورپردازی یک راه عالی برای تقسیم فضای شماست. در کنار عناصر طراحی مانند نشیمنگاه، انواع مختلف کف/ رنگ‌ها و گیاهانی که برای جدا کردن مناطق استفاده می‌شوند، تغییر نور برای تقسیم‌بندی اتاق مفید است.

دمای رنگ را با طرح خود مطابقت دهید. دمای روشنایی می تواند مکمل طراحی سالن باشد یا در تضاد با آن باشد. نوع لامپ هایی که انتخاب می کنید به اندازه لامپ ها در طراحی نورپردازی شما مهم است.

اگر دکوراسیون سالن شما به رنگ های دنج است، نور خود را گرم نگه دارید. به همین ترتیب، اگر دکوراسیون شما شفاف، مطبوع و مدرن است، می توانید نورپردازی را خنک کنید و از لامپ های روشن برای مطابقت با آن استفاده کنید.

چند تضاد ارائه دهید – نور یکنواخت می تواند خسته کننده باشد. هنگامی که به دنبال ایده های نورپردازی سالن آرایش هستید، فضای خود را با در نظر گرفتن تنوع طراحی کنید.

با استفاده از لامپ‌ها یا بهره‌گیری از نور طبیعی پنجره‌ها، فضای پذیرایی مشتری خود را دلپذیر و منحصر به فرد کنید، اما سطح نور را در محل کار  بالا نگه دارید.

نبایدهای نورپردازی:

زیاده روی نکنید. سالن ها باید نور کافی داشته باشند تا به کارمندان کمک کنند، اما نور شدید بیش از حد باعث بیرون راندن افراد و ایجاد سردرد برای کارکنان شما می شود.

اجازه ندهید سایه های قوی یا سنگین داشته باشید. برای از بین بردن سایه ها یا نواحی تاریک از نورهای بیشتری از زوایای مختلف استفاده کنید.

در رندر رنگ کوتاهی نکنید. لامپ هایی که دارای شاخص رندر قوی CRI هستند، نور واقعی تری تولید می کنند که به نور طبیعی روز نزدیک تر است و باعث می شود چهره همه بهتر به نظر برسد. این همچنین به مشتریان اجازه می‌دهد تا رنگ‌های مویی را انتخاب کنند که در نور طبیعی ظاهری عالی داشته باشند.

فراموش نکنید که نور روز را در نظر بگیرید. منابع نور طبیعی مانند پنجره ها و نورگیرها یک راه فوق العاده (و ارزان) برای از بین بردن سایه ها و روشن کردن فضای داخلی شما هستند. حتی می توانید یک آینه را به صورت استراتژیک قرار دهید تا نور طبیعی را منعکس کند.

با این حال، اگر این کار را انجام می‌دهید، حتماً روی پرده‌ها یا راهی برای جلوگیری از تابش نور خورشید در زمانی که بیش از حد روشن، گرم یا ناراحت‌کننده می‌شود، سرمایه‌گذاری کنید.

چراغ های بالای سر قوی را بالای قسمت های شستشو قرار ندهید. استایلیست‌ها برای کوتاه کردن و استفاده از رنگ مو به نور مناسب نیاز دارند، اما شما نمی‌خواهید مشتریانتان وقتی به بالا نگاه می‌کنند کور شوند یا آن را در چهره خود داشته باشند.

از نورپردازی Vanity Lighting استفاده کنید

نور دور آینه

به خصوص چراغ های آینه ای داخلی. اینها برای مشتریانی که می‌خواهند سلفی بگیرند و سایه‌ها را از چهره‌شان دور نگه دارند عالی هستند.

نورپردازی کاربردی و تزئینی مجزا

هر نوع نورپردازی هدف خاص خود را دارد و استفاده از نورهای مختلف برای این دو عملکرد به شما آزادی انتخاب بیشتری برای هر کدام می دهد. با ایجاد یک نمودار روشنایی سالن شروع کنید تا مشخص کنید کجا به نورپردازی کار و محیط نیاز دارید، سپس عناصر تزئینی را اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button