روشنایی آشپزخانه با چند نکته کاربردی

روشنایی آشپزخانه با چند نکته کاربردی

اهمیت روشنایی آشپزخانه

با گذشت زمان، آشپزخانه دیگر تنها به عنوان یک فضای کاری در نظر گرفته نمی شود و به یک مکان تفریح و اوقات فراغت تبدیل شده است. برای بسیاری، قلب خانه است. بنابراین، لازم است برای روشنایی آشپزخانه فضایی طراحی شود که بتواند به هنگام تهیه غذا کمک کند و همچنین در جمع دوستان و خانواده آرامش را به ارمغان بیاورد.

با وجود امکانات بسیار زیاد برای همان محیط، در این مقاله از آکاژو تیفانی چند توصیه وجود دارد که ممکن است به شما در برنامه ریزی روشنایی آشپزخانه کمک کند.

ایجاد نقاط روشنایی مختلف

لوستر سقفی آشپزخانه

 آشپزخانه را می توان به دو قسمت تقسیم کرد: قسمت کاری که در آن نظافت و آماده سازی غذا انجام می شود، متمرکز در قسمت های میز، سینک و اجاق گاز. و قسمت غذاخوری با میزها و اتاقی برای رفت و آمد اعضای خانواده.

در مورد اول، نور سرد نشان داده شده است، که اتاق را به خوبی روشن می کند و رنگ های طبیعی غذا را افزایش می دهد، کارهای روتین را تسهیل می کند، علاوه بر صرفه اقتصادی بیشتر. در این مورد، توصیه می شود که دمای نور بین 4000 کلوین تا 6000 کلوین باشد، مقادیر مشخص شده برای مناطق کار. می توان از لامپ های LED استفاده کرد. آنها دوام بیشتری دارند، از شدت صحیح اطمینان حاصل می کنند و ایجاد تمرکز را تسهیل می کنند.

در مورد دوم، می توان از نورهای گرمتر در رنگ های زرد استفاده کرد که راحتی و گرما را به ارمغان می آورد. آنها معمولاً بالای میزها نصب می شوند و می توانند در هنگام استفاده از آویزها یا لامپ هایی با طراحی دقیق تر برجسته شوند – اما مراقب باشید! مراقب اندازه آشپزخانه باشید تا نامتناسب نشوند.

لوسترهای آشپزخانه

در نهایت، یکی از مزیت‌های آوردن نقاط مختلف نورپردازی به آشپزخانه، اجتناب از سایه‌ها است که می‌تواند برخی از مناطق آماده‌سازی غذا را تیره‌تر نشان دهد.

روشنایی همگن: چراغ های ریلی

در روشنایی آشپزخانه ریل های نوری راه حلی ساده برای کسانی است که خواهان نورپردازی همگن برای آشپزخانه هستند و می خواهند از مزایای نورپردازی استفاده کنند تا شخصیت بیشتری به فضا ببخشند.

ریل ها به راحتی قابل نگهداری و کاربردی هستند. آنها می توانند نوارهای LED، لوله های رشته ای مختلف یا نورافکن داشته باشند. علاوه بر این، طراحی ریل بسته به زوایای و مواد مورد استفاده می تواند نور مستقیم، همگن، پراکنده یا غیرمستقیم را فراهم کند.

روشنایی داخلی

امکان تعبیه نورپردازی در سقف آشپزخانه و کابینت های سقفی به سبک مینیمالیستی وجود دارد. این راه حل ها علاوه بر کاهش احتمال سایه، می توانند فضا را زیباتر کنند.
چراغ ها باید به طور استراتژیک نصب شوند تا از روشنایی کل آشپزخانه اطمینان حاصل شود. چراغ های ال ای دی پلافون می توانند راه حل خوبی برای آشپزخانه های اپن باشند زیرا  به سقف نزدیک هستند.

در مورد کابینت‌ها، چراغ‌های ال‌ای‌دی در داخل یا زیر آن با جزئیات دقیق‌تر نصب می‌شوند تا نه تنها کیفیت روشنایی آشپزخانه را بهبود بخشند، بلکه برخی قسمت ها مانند میزهای کار و قفسه‌ها را برجسته می‌کنند و حالت جذاب‌تری به آشپزخانه ارائه می‌کنند.

نورپردازی زیر کابینتی

تنوع بخشیدن به منابع نور

ایجاد منابع نوری مختلف راهی برای تغییر محیط یکسان با توجه به نور است. بر روی سقف، آویزان، روی دیوار، فرورفته در زیر کابینت ها یا میزها، یا روی زمین، چراغ های روشنایی می توانند راه موثری برای برجسته کردن جزئیات تزئینی، میز شام در حال سرو یا ارائه نور دلپذیرتر برای یک قرار دوستانه باشند. هرچه گزینه های بیشتری وجود داشته باشد، تولید نور غیر مستقیم آسان تر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button