چراغ‌ مطالعه : بهترین دوست یک خواننده در شب

چراغ‌ مطالعه : بهترین دوست یک خواننده در شب

 چراغ مطالعه کنار تخت یک منبع نور مناسب

با یک نور ملایم در کنار تخت خود، برای خواندن نیازی به نور سقفی ندارید. اگر از مطالعه در رختخواب لذت می برید، از چراغ مطالعه پاتختی استفاده کنید زیرا به اتاق خواب شما نوری ملایم می بخشد.

چراغ مطالعه تیفانی

چراغ مطالعه دارای فناوری لامپ LED هستند که فشار چشم را کاهش می دهد و نور با کیفیت بالاتری را ارائه می دهد. همچنین، چراغ‌های رومیزی دارای سبک‌های مختلف شیدر هستند و دارای سوئیچ دیمر هستند. نور ملایم به محافظت از چشمان شما کمک می کند تا بتوانید با خستگی کمتر، از مطالعه یا کار برای مدت طولانی لذت ببرید. به علاوه ماژول های مدرن نورپردازی محیط، فضایی دلپذیر را برای اتاق خواب یا مطالعه ایجاد می کنند.

1. چراغ برای مطالعه برای سالمندان

چشمان ما با افزایش سن برای مطالعه به نور بیشتری نیاز دارند، این یکی دیگر از عواملی است که باید در نظر بگیریم. طبق مطالعات انجام شده، خواندن در دهه 60 زندگی دشوارتر می شود و 80 درصد نور بیشتری نیاز دارد. با توجه به کاهش توانایی عنبیه برای باز شدن گسترده، افزایش نیاز به نور به دلیل جبران آن است.

2. استفاده از نورهای روشن تر

نور روشن و متمرکز نور خوبی برای خواندن، نوشتن و سایر کارهای بصری فشرده است. بنابراین، نورپردازی وظیفه، بهترین نور برای مطالعه است، زیرا برای مناطقی مانند محل کار، میز، صندلی مطالعه و سایر مکان‌هایی که شخصی به بهترین نور مطالعه نیاز دارد، یعنی نور تیز و بدون سایه در حین انجام یک کار در نظر گرفته شده است.

به عنوان مثال، چراغ مطالعه، کل اتاق را روشن نمی کند – فقط سطح مشخصی را روشن می کند. هنگام مطالعه بهتر است از یک لامپ با محدوده سفید تر از نور طبیعی روز استفاده کنید.

3. انواع چراغ مطالعه

مهم نیست چه نوع چراغ مطالعه ای دارید. لامپ های رشته ای سطح مطالعه را به خوبی هالوژن ها روشن نمی کنند. لامپ‌های هالوژن مانند لامپ‌های رشته‌ای عمل می‌کنند، اما نور روشن‌تری تولید می‌کنند و نور تیز و سفیدی از خود ساطع می‌کنند که برای خواندن ایده‌آل است.

از طرف دیگر نور فلورسنت نور آبی مایل به سبز ساطع می کند که بسیاری از مردم آن را ناراحت کننده می دانند. لامپ ها و لوله های فلورسنت مدرن در طیف گسترده ای از رنگ ها هستند، 80 درصد انرژی کمتری مصرف می کنند و 20 برابر بیشتر از لامپ های سنتی عمر می کنند.

استفاده از نورهای وظیفه می تواند سایه هایی را در قسمت های دیگر اتاق ایجاد کند زیرا آنها فقط یک منطقه خاص را به خوبی روشن می کنند. یک لامپ با طیف سفید از سردتر تا نور طبیعی روز هنگام مطالعه بهترین است. این طیف معمولا بین 4000K تا 6500K است. در نتیجه احساس هوشیاری و بیداری بیشتری خواهید داشت.

4. قرار دادن کتاب ها به روش صحیح

توصیه می شود که کتاب را در فاصله 14 تا 18 اینچی از چشمان خود قرار دهید. فاصله های خیلی نزدیک یا خیلی دور از چشم ها می تواند آنها را تحت فشار قرار دهد. نوری که به متن برخورد می کند باید برای خوانندگان راست دست در سمت راست و برای خوانندگان چپ دست برعکس قرار گیرد.

این امر از ایجاد سایه بر روی مطالب خواندنی هنگام ورق زدن صفحات جلوگیری می کند. همچنین هنگام نشستن بدون تغییر وضعیت باید از خواندن به پهلو در رختخواب خودداری کنید. فشار گردن و چشم می تواند در هر دو موقعیت زمانی که گردن در وضعیت خمیده قرار دارد، ایجاد شود.

5. چراغ مطالعه کنار تخت

ممکن است بسته به بقیه اتاق خوابتان به چراغ مطالعه روشن تری در کنار تخت خود نیاز داشته باشید. وسایل روشنایی را می توان در نظر گرفت که نور کافی محیط را از طریق پنجره های مجاور فراهم می کند.

چراغ مطالعه کنار تخت خود را با توجه به لامپی که استفاده می کنید نیز انتخاب کنید. پارچه‌های آباژوری که رنگ روشن‌تری دارند و حباب‌های سفید ملایم‌تری دارند، می‌توانند درخشندگی راحت‌تری در کنار تخت ایجاد کنند.

6. کاهش نور برای خواندن

در ابتدای عصر، یک لامپ که می توانید آن را کم کنید می تواند بسیار مفید باشد، زیرا فقط به کمی نور اضافی نیاز دارید. اگر لامپ با روشنایی کامل روشن باشد، چشمان شما ممکن است تحت تأثیر روشنایی بیش از حد یا آسیب نور آبی به چشم قرار بگیرند. ممکن است وسوسه انگیز به نظر برسد که به سادگی از نورپردازی برای تمام نیازهای خود مانند یک چراغ مطالعه استفاده کنید.

با این حال، ایجاد همزمان لایه‌های نور برای مطالعه در واقع برای چشم شما بهتر است. ترکیبی از نور بالای سر و لامپی که نور متمرکز را فراهم می کند برای چشم بهتر از داشتن یک منبع نور متمرکز است که ممکن است تجربه خواندن را ناراحت کننده کند. وقتی صحبت از نور می شود حفظ تعادل است.

7. دمای رنگ

دمای رنگ مناسبی که برای محیط اطراف شما انتخاب می شود نیز بر نحوه استفاده از نور برای مطالعه و ظاهر آن در محیط شما تأثیر می گذارد. در مقایسه با نور شمع، 2000K نور ضعیفی از خود ساطع می‌کند و اتاق‌هایی با نور کم یا آن‌هایی که به درخشش محیطی نیاز دارند برای این دستگاه مناسب‌تر هستند.

کسانی که معتقدند 3000K زردتر است ممکن است آن را زردتر بدانند. این نور هم برای داخل و هم برای فضای باز عالی است و اغلب در حمام، اتاق خواب و اتاق نشیمن یافت می شود. محدوده روشنایی معمولی آشپزخانه و دفتر از 3100 تا 4500K.

نور سفید روشن تر است، در حالی که 4600K تا 6500K شبیه به نور روز است و درخشش آبی مایل به سفید است. این می تواند در محیط های کاری و سایر مکان هایی که نیاز به نور روشن وجود دارد مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button